Gânduri despre „viața la țară”

Ceva scris ieri după-masă și publicat acum 🙂

60429077

Sunt în autobuz, în drum spre București. Abia am plecat. E atât de puternic contrastul între lumea de aici, de la țară și lumea din metropolă. Trecând peste clișee – natura, liniște, poluare, comportamentul oamenilor – e un je ne sais quoi care îi dă farmec vieții rurale.

În ziua de azi, în majoritatea satelor se găsesc condiții bune de trai. Copiii învață în școli modernizate, adulții tineri nu mai lucrează doar pământul ci au joburi fie în oraș, fie în apropierea lui, fie în interiorul instituțiilor locale. Casele noi nu mai sunt construite precum cele ridicate de bătrânii noștri cu multă trudă, în anii de după căsătorie. O casă proaspăt construită e rezultatul unui proiect arhitectural pus la punct, al unei investiții financiare solide și, în general, al simțului estetic. Nu, nu e vorba despre designeri de interior care să se ocupe cu amenajarea unei locuințe, ci despre împlinirea unor visuri de viață ale oamenilor.

Totuși, sunt unele lucruri de la țară care nu pot fi înlocuite cu nimic și nici nu ar trebui să fie. Se aprope primăvara și ah, ce bine știu cât de aglomerate sunt lunile ce urmează pentru oamenii care au un pământ în jurul casei și care trebuie muncit. Am crescut cu mirosul de fum al primăverii, cu focul aprins din coceni uscați, frunze și uscăturile rămase în grădină de toamna. Asta văd pe geam acum: oameni cu furci și greble, care își curăță grădinile ce urmează a fi umplute cu răsaduri, cartofi, porumbi și lucernă. Văd câte un cioban cu turma lui de oi albe și mieluți frumoși, câte o curte plină de găini, curcani, găște și rațe, câte un nene care se învârte pe lângă stupii lui, câte o femeie care plantează primele flori ale anului. Mă întreb când a început să îmi pese de toate lucrurile care alcătuiesc peisajul părții frumoase a vieții la țară. Probabil atunci când am realizat că m-am îndepărtat de ea, că acum o am doar ocazional și câte puțin, după atâția ani în care am urât-o. Am urât dezordinea și mizeria animalelor, zilele călduroase de vară și strânsul fânului, oamenii neciopliți și babele care se adună seară de seară pe banca din fața porții. În realitate, toate lucrurile astea alcătuiesc sufletul țăranului.

Să ne ferim să dăm vreun sens negativ cuvântului țăran, l-am folosit în toată frumusețea lui.

2 gânduri despre &8222;Gânduri despre „viața la țară”&8221;

  1. Floare a primaverii. Azi uita cine esti si trezeste-te la viata o data cu natura. Fii un fluture zglobiu si aseaza-te pe prima floare a puritatii. Ziua sa-ti fie mai senina ca infinitul. La multi ani, floare a primaverii. Fie ca primavara sa-ti aduca bucurie in suflet, fericire si liniste.La multi ani! ❤




    Apreciază

Comentează

